Menu
Gildia Pióra na Patronite

ENKLAWA - recenzja filmu

fyrfle

fyrfle

Film nakręcony został przez Gorana Radowanowica już w 2015 roku, ale dopiero teraz trafił do polskich kin. Nie wiem dlaczego tak się stało? Może dlatego, że u nas za rządów Platformy Obywatelskiej obowiązywała poprawność polityczna,a film jest kompletnie sprzeczny z wizją konfliktu na Bałkanach jaka płynie do nas z Brukseli, jest sprzeczny z wizją Europy jak obowiązywała dotychczas w polskiej kulturze i środkach masowego przekazu. Dopiero za rządów Prawa i Sprawiedliwości ktoś się opamiętał i zrozumiał, że obraz ten jest arcydziełem i obowiązkowo powinien go zobaczyć polski widz, zwłaszcza, że jest chrześcijaninem.

Film pokazuje właściwie tragiczny los Serbów, którzy pozostali po ostatniej wojnie bałkańskiej w Kosowie, a więc w krainie, która oderwała się od Serbii i ogłosiła niepodległość, a de facto stała się częścią niestety muzułmańskiej Albanii i stało się to przy akompaniamencie tęczowej Brukseli i bezwolnych rządów europejskich skupionych pod jarzmem Unii Europejskiej. Tylko Rosjanie zachowali się jak na chrześcijan i ludzi naród mądry przystało. Tylko oni twardo protestowali przeciw muzułmańskiemu blitz kriegowi.

Ja ten film oglądałem już ze dwa miesiące temu, ale utkwił on mi szczególnie w pamięci i wiedziałem, że wcześniej czy później do niego powrócę, że napiszę te zdania i ten tekst. Winny jestem to twórcom i chrześcijaństwu oraz ciemnemu ludowi Europy Zachodniej i polskim entuzjastom Turcji czy Albani w UE oraz wyborcom PO, Nowoczesnej i KOD. Film jest pytaniem - czemu Europo zamieniasz piękno wolności i chrześcijaństwa i wyciągasz burki z szafy?

Jest wiele symboli moim zdanie w tym filmie. Pierwszy to wysadzona cerkiew i dzwonnica bez dzwonu. Dla mnie alegoria upadku całego chrześcijaństwa w Europie wszystkich wyznań. Symbol spalenia nauki Chrystusa, a w zamian zaprzedania się pieniądzowi, zboczeniom, polityce, wygodzie i chciwości. W to miejsce wchodzi oczywiście Babilon tęczowości, wielokulturowości, hedonizmu, pogardy dla drugiego człowieka, brak szacunku dla rodziny, pracy. Brak poczucia misyjności przez kapłanów, polityków, nauczycieli, służb strzegących bezpieczeństwa i nauczycieli. Wkrada się totalna chęć użycia i panowania przez wyżywanie się na drugim człowieku.

Raz treścią filmu jest muzułmańskie wesele, a raz pogrzeb w rodzinie serbskiej. To kolejny moim zdaniem symbol. Odchodzi na naszych oczach Europa Chrześcijańska, a rodzi się Kalifat Wszecheuropejski Zjednoczonych Muzułmanów i powoli obejmuje on ziemię katolickie czy protestanckie. Tylko Rosja broni prawdy i oczywiście Wiktor Orban oraz Jarosław Kaczyński w Polsce. W Europie Centralnej i Zachodniej już tylko te dwa kraje są enklawami normalności, stanu który jest wolnością i miłością.

Jest tam też taka scena perełka jak niemiecka fonkcjonariuszka KFOR namawia Serba do wpisania się na albańską odmianę volkslisty. To oczywisty symbol tego czym jest przywództwo niemieckie w Unii Europejskiej i do czego prowadzą rządy kanclerz Angeli Merkel. Dobrowolną muzułmaanizację Niemcy nam proponują. Ta scena uświadamia jakim bogactwem dla Polaków i Polski jest mimo wszystko Ojciec Tadeusz Rydzyk i, Radio Maryja, Telewizja Trwam i w ogóle kościół katolicki oraz to, że wszyscy skupiamy się pod jego przewodem w swojskości, w chrześcijaństwie, wolności i szczęściu - trzeba to jasno i uczciwie głosić wbrew...

I ostatni symbol jaki chcę przytoczyć, który chcę żeby dotarł do łepetyn wojujących feministek zwłaszcza. Scena ślubu i wreszcie muzułmańskiej nocy poślubnej, gdzie panna młoda przecudnej urody i przekształtna kobieta, a pan młody, to kurdupel, jakieś 145 centymetrów. Symbol chorego systemu państw, w których de facto wszystko opiera się na Koranie. Męski szowinistyczny, chamski, brutalny, ciemny świat oparty o poniżenie i przemoc wobec innych, a jak innych nie ma to gnębi się kobiety. Film krzyczy do nas - czy tego chcesz Polaku? Czy tego chcesz dumny Niemcu? Czy tego chcesz Kalwinie?

Film pokazuje, że tych światów nie da się pogodzić przez bezmyślność Muzułmanów i doktrynę islamu, która każe niewolić niewiernych. Jest wprawdzie próba zapalenia iskry w tunelu, że niby młde pokolenie, nie znające wojny, ale każdy myślący wie, że islam zabrania takich kontaktów, których celem jest równość, wolność i braterstwo.

ENKLAWA
Reżyseria Goran Radowanowic
Scenariusz Goran Radowanowic
Produkcja Serbia Niemcy
Występują:
Filip Subaric
Denis Muric
Nebojsa Glogowac
Anica Dobra
Miodrag Krivokapic

Radziechowy 13.10.2017r. Mirosław

297 594 wyświetlenia
4773 teksty
34 obserwujących