Mateusz Grzesiak
... błąd jest nauką w przebraniu. Również lęk jest odwagą w przebraniu. Obojętność – miłością. Znudzenie-motywacją. Wstyd i pycha- akceptacją.
W przyszłości ktoś będzie patrzył na Twoje pokolenie z niedowierzaniem, zastanawiając się, jak [...]
W przyszłości ktoś będzie patrzył na Twoje pokolenie z niedowierzaniem, zastanawiając się, jak ludzie mogli żyć w taki sposób. Mieć głowy wypełnione lękami [...]
Ego widzi tylko siebie bez wiedzy na temat samego siebie, więc jego postrzeganie jest ograniczone do sposobów działania określonej osobowości.1
Ego widzi tylko siebie bez wiedzy na temat samego siebie, więc jego postrzeganie jest ograniczone do sposobów działania określonej osobowości.
... a ten, kto wie, że wątpi, zaczyna sobie ufać (nie ufa natomiast sobie wcale ten, kto wątpliwości nie ma lub dąży do ich pozbycia się; nad postępuje ego chcący być „pewne siebie”) i znajdzie takie doświadczenie, które dostarczy mu tego, czego szuka.1
... a ten, kto wie, że wątpi, zaczyna sobie ufać (nie ufa natomiast sobie wcale ten, kto wątpliwości nie ma lub dąży do ich pozbycia się; nad postępuje ego chcący być „pewne siebie”) i znajdzie takie doświadczenie, które dostarczy mu tego, czego szuka.
Prawda broni się sama, bo nie zależy od warunków; na tym polega jej siła, w porównaniu z zawsze warunkowym ego. Ego musi się bronić, bo opiera się na iluzorycznych przekonaniach, które ciągle się zmieniają(...)Prawda opiera się więc na samej sobie. Ego opiera się na zewnętrznym wskaźniku odniesienia, który nie służy potwierdzaniu prawdy, ale potwierdzaniu ego; ego właśnie projekcjami zapewnia sobie istnienie.1
Prawda broni się sama, bo nie zależy od warunków; na tym polega jej siła, w porównaniu z zawsze warunkowym ego. Ego musi się bronić, bo opiera się na iluzorycznych przekonaniach, które ciągle się zmieniają(...)
Prawda opiera się więc na samej sobie. Ego opiera się na zewnętrznym wskaźniku odniesienia, który nie służy potwierdzaniu prawdy, ale potwierdzaniu ego; ego właśnie projekcjami zapewnia sobie istnienie.
Henry David Thoreau
W końcu nie wiemy, co to mieszkanie na świeżym powietrzu, i pędzimy życie ograniczone do czterech ścian domu także pod wieloma więcej względami niż tylko te, z których zdajemy sobie sprawę. Ognisko domowe dzieli od pola bardzo wielka odległość. Dobrze by chyba było, gdybyśmy spędzali więcej dni i nocy nie oddzieleni od ciał niebieskich żadnymi przegrodami, gdyby poeta nie tworzył, a święty nie spędzał tyle czasu pod dachem. Ptaki nie śpiewają w jaskini ani gołębice nie cieszą się swą dziewiczością w gołębnikach.1
W końcu nie wiemy, co to mieszkanie na świeżym powietrzu, i pędzimy życie ograniczone do czterech ścian domu także pod wieloma więcej względami niż tylko te, z których zdajemy sobie sprawę. Ognisko domowe dzieli od pola bardzo wielka odległość. Dobrze by chyba było, gdybyśmy spędzali więcej dni i nocy nie oddzieleni od ciał niebieskich żadnymi przegrodami, gdyby poeta nie tworzył, a święty nie spędzał tyle czasu pod dachem. Ptaki nie śpiewają w jaskini ani gołębice nie cieszą się swą dziewiczością w gołębnikach.
„Walden, czyli życie w lesie” to arcydzieło amerykańskiej literatury będące zapisem eksperymentu Thoreau, [...]
„Walden, czyli życie w lesie” to arcydzieło amerykańskiej literatury będące zapisem eksperymentu Thoreau, który przez ponad dwa lata żył samotnie nad stawem Walden [...]
Katarzyna Puzyńska
Zbyt wiele wiedzy nigdy dobre nie było. Zwłaszcza jak się wiedziało coś nieodpowiedniego o nieodpowiednich osobach.1
Zbyt wiele wiedzy nigdy dobre nie było. Zwłaszcza jak się wiedziało coś nieodpowiedniego o nieodpowiednich osobach.
Niewielki lokalny autobus wyrusza swoją standardową trasą, ale nie dociera do celu. [...]
Niewielki lokalny autobus wyrusza swoją standardową trasą, ale nie dociera do celu. Po kierowcy i pasażerach nie pozostaje żaden ślad. Jakby rozpłynęli [...]
Nikt nie potrafi być bezstronnym czy mądrym obserwatorem ludzkiego życia, jeśli obserwacji swych nie dokonuje z pozycji człowieka, którego nazwalibyśmy dobrowolnym biedakiem.1
Nikt nie potrafi być bezstronnym czy mądrym obserwatorem ludzkiego życia, jeśli obserwacji swych nie dokonuje z pozycji człowieka, którego nazwalibyśmy dobrowolnym biedakiem.
W każdym przypadku chce *ono być wyjątkowe, bo to jedyny sposób na zwrócenie na siebie uwagi, dlatego z określonych przymiotów często czyni swoją lepszą (lub gorszość).*ego1
W każdym przypadku chce *ono być wyjątkowe, bo to jedyny sposób na zwrócenie na siebie uwagi, dlatego z określonych przymiotów często czyni swoją lepszą (lub gorszość).
*ego
Dopiero wtedy możesz siebie poznać, jak to napisał kiedyś Terencjusz: „Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce”. Adept świadomości może to sparafrazować jako: „Świadomy jestem i żadna emocja nie jest mi obca, i każdą akceptuje jako własne dziecko”.Bo przecież emocje rodzą się w każdym człowieku.1
Dopiero wtedy możesz siebie poznać, jak to napisał kiedyś Terencjusz: „Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce”. Adept świadomości może to sparafrazować jako: „Świadomy jestem i żadna emocja nie jest mi obca, i każdą akceptuje jako własne dziecko”.Bo przecież emocje rodzą się w każdym człowieku.
[…] zawsze powtarzał, że nie wolno na nikim polegać. Tylko na sobie. Można szukać pomocy. […] Ale nic poza tym.1
[…] zawsze powtarzał, że nie wolno na nikim polegać. Tylko na sobie. Można szukać pomocy. […] Ale nic poza tym.
Boris Akunin
Wojna [...] to po prostu ohyda. Nie ma na niej ani sprawiedliwych, an winnych. A dobrzy i źli są po obu stronach. Tylko ci dobrzy zwykle giną pierwsi.1
Wojna [...] to po prostu ohyda. Nie ma na niej ani sprawiedliwych, an winnych. A dobrzy i źli są po obu stronach. Tylko ci dobrzy zwykle giną pierwsi.
Jest rok 1877. Trwa wojna rosyjsko-turecka. Warwara Suworow, emancypantka, przedziera się ku granicy [...]
Jest rok 1877. Trwa wojna rosyjsko-turecka. Warwara Suworow, emancypantka, przedziera się ku granicy rumuńsko-bułgarskiej na spotkanie z narzeczonym Pietią. W dramatycznych okolicznościach poznaje [...]
Widok cudzego bólu pozwala łatwiej znosić własny.1
Widok cudzego bólu pozwala łatwiej znosić własny.